torsdag 29 maj 2008

Han finns bara i fantasin, men han är ... fortfarande en dålig skådespelare..

Konstig rubrik.. Äh, låt gå..

Läste just en artikel på Aftonbladet om skådespelaren David Caruso och jag kan inte låta bli att skratta..

Artikeln handlar om att kollegorna i tv-serien CSI: Miami tröttnat på hans storhetsvansinne.. Han ändrar i manus och säger till producenter och regissörer hur jobbet ska skötas..

Som tur är så får han stöd av sin agent som säger, jag citerar:
David har jobbat med de stora. Hans skådespelarförmåga talar för sig själv.

Jobbat med de stora..?
Han har förvisso spelat mot Sylvester Stallone (Rambo), Bruce Willis (Hudson Hawk), Arnold Schwarzenegger (Twins), Samuel L Jackson och Nicolas Cage (Kiss of Death).. Men det är varken några stora roller eller några direkta blockbusters så hans insatser är knappast värda att tala om.. Och vem har inte spelat mot Jackson? Karln har ju gjort typ en miljard filmer..

Hans skådespelartalang talar för sig själv..?
Tillåt mig småle, skratta och asgarva.. Keanu Reeves kritiseras ofta för att vara en stel skådespelare utan talang, och ändå kan jag sträcka mig så långt som att säga att han i jämförelse med Caruso är en mångsidig och talangfull skådespelare..

Trots att han enligt mig är en så fruktansvärt dålig skådespelare (kanske den sämsta någonsin?) så har han några "trademarks":
1. Tar av/sätter på sig solglasögonen på ett coolt sätt.
2. Lutar alltid på huvudet när han pratar, ungefär som han pratar med ett litet barn.
3. Kombinationen av 1 & 2 är värt en Oscar vid varje uppkommet tillfälle.

Dessa tre saker kan bevittnas i valfritt avsnitt av ovan nämnda tv-serie..

David Caruso.. Bara namnet ger mig rysningar.. Det är en bedrift!

1 kommentar:

Anonym sa...

Han är värdelös och förstör hela serien!