tisdag 30 oktober 2007

Innebandy vs. Beredskap

Några killar på jobbet träffas en gång i veckan och spelar innebandy men varje vecka brukar vi ha lite problem att få ihop till två fulla lag. Igår var inget undantag, men vi lyckades trots allt få ihop till två lag, även om det skulle betyda att vi skulle behöva spela utan avbytare (vilket jag knappt klarar då min kondis inte är den bästa.. Den är faktiskt ganska långt därifrån).

Denna veckan har jag dessutom beredskap vilket betyder att om min telefon piper måste jag ta min lilla dator och jobba lite. Vanligtvis är det inga problem med det, men igår var det Murphys Law som satte käppar i hjulet för mig..

Vi börjar spela vid 20.00 och vid 19.12 får jag larm, kopplar upp mig och inser att det är något som kan ta tid att åtgärda. Men med lite tur kanske det inte är så farligt tänkte jag när jag ringde det företag som missat skicka in sitt material till oss. De hade sett att det var fel, men ingen hade bemödat sig att ta hand om problemet..? Nåja, ber snällt dem att kolla OM det går att få över materialet ändå (eftersom det var kväll och ingen normal människa jobbar då).. Den sympatiske mannen i andra luren sa att han skulle kolla och återkomma, vilket han även gjorde några minuter senare. Fick till svar att eftersom de hade "missat" det lilla problemet så skulle en tjomme (kille) i Kalmar koppla upp sig och se om han kunde åtgärda problemet.

Ringer en av mina kollegor och meddelar honom om att jag blir lite sen till innebandyn.. Packar sen Ica-kassen med kläder till kvällens spel..

Framåt 20.15 ringer den sympatiske herren upp mig igen och meddelar att det är på gång, men att de stött ett annat problem som någon annan skulle titta på.. Aj då!

Sätter igång o konfigurera den bärbara datorn så att jag ska kunna koppla upp den via 3G från idrottshallen där vi ska spela och stöter där på världshistoriens segaste dator.. Allt tar extremt lång tid..

Telefonen ringer och det är kollegan igen. Talar om status, att jag förmodligen blir ytterligare några minuter sen. Fortsätter att brottas med bärbara datorn, men får det att funka.. Packar ner datorn i väskan och tar påsen med kläderna och ger mig av neråt stan, och de förväntansfulla innebandyspelarna.

Klockan är nu 20.30 och jag gör storslagen entre i omklädningsrummet, som är tomt.. Hör flåsande herrar i rummet intill och funderar på om det verkligen är innebandy de spelar..? Börjar omklädningen med att klä av mig.. Öppnar påsen jag slet med mig, tycker det ser lite märkligt ut.. Vad är det för påse? Inte är det den påsen jag packade i alla fall.. Denna innehåller lite blandade attiraljer såsom handskar, solskydd till bil, lilltjejens regnbyxor och lite annat.. Inser att jag inte kommer kunna spela i jeans och höstkängor och går ut till hallen där boysen springer runt och jagar den lilla vita bollen för att meddela mitt misstag..

De fick klara sig utan mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Erkänn att du inte ville var med och spela!