fredag 26 oktober 2007

Positivt överraskad...

Det pågår just nu ett projekt där samtliga anställda (tusentals) ska byta sin PC mot en ny. Detta gör man för att underlätta supporten och begränsar därför till fyra modeller, varav tre är bärbara i olika utförande/prestanda..

Som alltid finns det värsting och budgetmodeller, och vanligtvis när vi vanliga arbetare behöver ny utrustning så är det av den senare modellen.. Döm om min förvåning när jag samtalade med min chef kring vilka datorer vi i min grupp skulle behöva och han sa att det var lika bra att ta den värsta.. Och som om inte det vore nog så skulle vi dessutom få nya skärmar, vilket skulle ha skett för ca 5 år sedan då våra nuvarande skärmar har en snittålder på 6-7 år.

Denna goda nyhet gör resten av dagen lite lättare, men vetskapen om att jag nu går på beredskap gör att man snart är under ytan igen..

Om några minuter kommer nog en kollega in och viskar "Kaffe".. Han gör så, två ggr om dagen, fem dagar i veckan och 280 dagar om året.. Jag önskar bara att han kunde låta lite mindre obehaglig..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara så du vet så blir det 280 x 5 x 2 = 2800 gånger per år som kollegan viskar.

Anonym sa...

Och med tanke på obehaglighetsgraden så är det jämställt med 8400 viskningar.. :(