onsdag 4 februari 2009

Det är väl ingen som bryr sig i Körslaget?

Nä faktiskt så har jag inte brytt mig särskilt mycket. Jag har väl sett typ 1½ avsnitt av hela serien - och det var delar av de sista två avsnitten.. Men trots det sparsamma tittandet från min sida så vill jag ge mina kommentarer..

Säga vad man vill om Bollnäsbor men just denna grupp människor fick då mig att rysa i helgen när de brände av Sarek's gamla schlagerdänga "Genom eld och vatten" på sitt eget smått unika sätt. En person i kören antyder dessutom att den "andas Hälsingland" - Och jag är böjd att hålla med..

Så varsågoda, här kommer låten som vann körslaget åt Bollnäs, åtminstone om man frågar mig..! :)

Spola fram till ca 2 minuter för att slippa försnacket..


Kan tillägga att det är få artister som kan ge en härdad man som mig rysningar, men med lite känsla och stämsång kan man göra underverk.. ;)

Bra jobbat!

Inga kommentarer: