söndag 29 mars 2009

En vecka gammalt recept..

Ja jag har tappat stinget fullkomligt, men jag håller mitt ord även om jag inte visar det.. Således kommer jag idag lägga ut detta recept som var förra veckans nya maträtt.

Pastasnäckor med tonfisksås
1st gul lök
2st stjälkar selleri
1st röd paprika
1½dl hönsbuljong
1brk tomatkross (ca 400gr)
1msk tomatpure
1tsk råsocker
1msk färsk basilika, hackad
1msk persilja, hackad
300gr pastasnäckor
1brk tonfisk i vatten
2msk kapris
salt & peppar

Skala och hacka löken. Strimla stjälksellerin, kärna ur och tärna paprikan. Lägg allt i en kastrull och häll på buljongen. Koka tills nästan all vätska kokat in (bort). Häll i tomatkross, tomatpure, socker och kryddor. Koka utan lock i ca 15 minuter, rör om då och då.

Koka under tiden pastan enl anvisning. Dela tonfisken i mindre bitar och blanda ner i tomatsåsen tillsammans med kapris. Smaka av med salt och peppar.

Serveras med nyrostad baguette, gärna vitlök.

Inga kommentarer: