söndag 22 mars 2009

Musik i tv-reklam..

Kollade på TV4 nu i helgen och såg reklamen för nya "Robinson", något som för mig är fullkomligt ointressant.. Ena jag kan tänka mig som vore mindre intressant är nog skräpet där en drös killar vill dejta (göka?) Linda Rosing, varför nu man vill göra det..?

Jaja, skit samma..

I alla fall så bjöd reklamen mig på ett smakprov av en låt, och efter att ha sett reklamen ungefär 8 ggr under en kväll (älskar inte tv-reklam) så tyckte jag det var dags att se vad det var för låt som sjöngs..

Gruppen heter "Dead by April" och de kommer från Göteborg.. Låten heter "Losing you", och det verkar bli deras första singel.. En mycket bra singel dessutom..

Jag vet inte vad det var jag fastnade för, men jag tror att "Losing you" gav mig en Evanescence-vibe, ni vet "Bring me to life".. Detta slog mig nu ikväll..

Hur som helst så ramlade jag på gruppens hemsida och tillhörande myspace nu ikväll..

Jag kommer hålla koll på denna grupp framöver..

Lägger med "Bring me to life" också, så kanske ni förstår mig bättre.. :)

Inga kommentarer: