lördag 24 januari 2009

Lördag, snökaos och gräsänkling

Då var det lördag igen då..

Har nyss kommit hem från mina föräldrar där jag lämnade vår äldsta som ville sova kvar.. Vägen hem var fruktansvärd då det varit snökaos i princip hela dagen.. Efter bara tre km mötte jag en hund efter E4.. Jag hade inte en chans att styra undan bilen, men tack o lov så gick hunden tillräckligt långt in för att jag skulle missa honom med max en halvmeter.. Blev extra otäckt eftersom det snöade så fruktansvärt och jag såg nästan ingenting då vindrutetorkarna fryst och lämnade flera strängar av vatten och is på rutan..

Väl hemma fick jag skotta uppfarten och trots det så kom jag knappt upp på uppfarten.. Detta beror på att grannen mittemot har en snövall som växer utåt vägen vilket gör att jag inte kan ta ut svängen.. Och står det dessutom en skruttbil på uppfarten så är det inte långt ifrån att man plockar antingen den andra bilen eller grindstolpen..

Så efter att ha givit grabben välling och tippat ner honom i säng tog jag mig i kragen och rensade i garaget så jag fick in familjebilen..

nu sitter jag återigen framför tv'n, sippar på en öl och funderar på vad jag ska göra härnäst..? Blir nog antingen en film eller någon av de tv-serieboxar jag köpt genom åren..

1 kommentar:

Anonym sa...

Recept, recept, recept!