fredag 16 januari 2009

Tiden går och går och nu är klockan framme..

Dear diary, it's been two months since my last confession

Det är fredag, och inte vilken fredag som helst.. Jag har 5½ timme kvar tills det är dags att gå hem på pappaledighet för andra gången i mitt liv..

Grabben blev 11 månader för en vecka sedan och tjejen är snart 3½ år.. Kommer bli en utmaning.. En utmaning att faktiskt göra något vettigt av tiden.. Jag vill så mycket det går aktivera mina barn så de slipper vara hemma med pappa och tråka hela tiden - Frågan är bara vad f*n jag ska hitta på..? Vi bor ju i staden som gud glömde..

En sak har jag lovat mig iaf och det är att varje vecka hitta på en ny maträtt som vi förhoppningsvis kan lägga till på vår matlista (om ätbart) så man har annat att äta än korvstroganoff och köttbullar.. :D

Finns ju även en miljard andra projekt hemma som jag vet att jag inte kommer färdigställa, eller knappt börja med ens..? Kanske hinner jag rensa garaget lagomt tills bilen inte längre -behöver- få plats.. Vi får se helt enkelt..

Mer då..?

Ja, med tanke på att den enda läsare jag har är mig själv så kanske jag kan förena nytta med nöje..

- Köp mjölk och Ägg

Just det.. Köpte Guitar Hero III (Legends of Rock) häromdagen.. Satan vad skoj det var. Men mina redan reumatiska fingrar jublar inte.. :(

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen... JAG läser ju alltid, tack och lov för RSS när du uppdaterar så sporadiskt ;-)

Anonym sa...

Ahhh... kanske underlättar om jag får med namnet också *f'låt*
Lise-Lott
http://lise-lott74.spaces.live.com/

Anonym sa...

Där ser man.. Får försöka ordna på min aktivitet lite då.. ;)

Ha det..! :)

Anonym sa...

Läsare nummer 2. Förutsätter att alla ätbara recept kommer på bloggen.

Anonym sa...

Självklart.. :)

Rosa sa...

Har du en matblogg? Det trodde jag inte.