torsdag 22 januari 2009

Vad är det med folk..?

Jag är ju som bekant föräldraledig nu och har tänkt vara det några månader. Om allt går som jag vill så skolar vi in pojken på dagis i Augusti..

Men grejen är att jag hela tiden får kommentarer som antyder att det är något ovanligt att pappor är hemma.. "Du får ju känna på hur det är.." har jag hört från flera håll.. Det är dessutom så unikt så det var en "nyhet" på dagis (andra avdelningar än vår dotters) att jag nu tagit över facklan från min sambo..

Jag vet inte vad jag ska tro..

Nåja, de kommentarer jag fått har jag svarat med att jag som sagt var hemma med dottern i sex månader och kommer försöka göra detsamma denna gången - Då blir man plötsligt värsta superpappan..

Så imorgon ska Superpappan ta med sina två barn på Mariagården (sång & lek för barnen och kaffe för mig), biblioteket och Sibylla (hamburgerlunch beställd av dottern)..

Jag vet inte om det är fel på oss pappor eller om många kvinnor lever kvar i en svunnen tid.. Det överlåter jag åt mina läsare att fundera på.. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Var själv hemma 4 månader och i stort sett den enda pappan på öppna förskolan i Mo och Söderala under den tiden.

I Uppsala hade öppna förskolan en speciell dag i veckan för pappor. Viss skillnad.

Mattips: Lax i ugn med något gott täcke. En tråd med förslag på familjeliv - http://www.familjeliv.se/Recept/Forum-5-72/m30576447-1.html
Det är snabbt, enkelt och gott.