tisdag 20 januari 2009

Tuesday, I'm..

... on top of "Snowy Mountain" apparently..?

Satan vad det snöar? Är ju helt sjukt detta! Var ambitiös nog och tog en promenad för att hämta dottern på dagis.. Var slitsamt dit även om avståndet bara är ca 1 km.. Vägen hem var sju resor värre.. Dels hade snönivån höjts ungefär med 3 meter och dottern bestämde sig redan innanför grindarna på dagis att hon "hade ont i benen" och inte orkade gå..

Två dagar in på föräldraledigheten nu.. Fattar inte att det är sant, att jag har några månader nu där barnen kommer ta det mest av min tid.. Men det är ju hur lyxigt som helst att vara hemma med sina barn.. Och alla (nåja) som varit föräldralediga känner nog ungefär som jag..

Jag vet bara inte vad jag ska göra med lappsjuke-känslan? Har inga bekanta hemma-pappor som jag känner riktigt.. De jag vet är hemma hör till kategorin "frågan är om man vill".. Det är förmodlingen ömsesidigt dessutom.. :D

Har ju dessutom lovat att komma på en ny maträtt varje vecka under min pappaledighet.. Första maträtten kommer bestå av kyckling, soltorkade tomater, basilika, tagliatelle m.m.. Detta kommer jag servera förmodligen imorgon (onsdag).. Om maten blir god så publicerar jag receptet..

Nu sitter båda barnen på lillebrors rum och leker tillsammans.. Det är bara att njuta av den tiden för den är förmodligen snart över.. När gos och gull övergår i bråk och slagsmål..

Inga kommentarer: