tisdag 25 december 2007

Julen är snart över..

Ja tragiskt nog så är det så.. Så många timmar lades ner på mat, dekorationer, presenter o.s.v, men några dagar till så är allt över och livet återgår till det normala.

Ärligt talat så tycker jag det är ganska skönt.. Julen är främst barnens högtid även om vi vuxna ser en anledning att äta oss löjligt mätta på köttbullar, lax, korv, skinka och allt annat som kan tänkas serveras.

Jag har ju dessutom den stora äran att fylla år samma dag som vår drottning (den 23 december), men ju äldre jag blir så inser jag mer och mer hur meningslöst det är.. I förrgår fyllde jag 33 år.. Speciellt? Nä inte det minsta.. Varför firar vi att vi blir äldre?

Enda fördelen med denna högtid må vara att vi är lediga från vårt dagliga slit, men i år stämde inte det in på mig eftersom jag haft beredskap.. Inte särskilt betungande, men jag fick trots allt larm på lulafton, mitt under middagen..

Lilltjejen har pratat om tomten rätt länge nu, åtminstone sedan början av december.. Men som väntat blev hon stel som en pinne så fort han visade sig i dörren.. Jag förstår att hon blir rädd.. Kan man inte tillverka masker som inte ser ut som massmördare? Det är helt sjukt..

Vi hade nog 100 paket under granen varav 70 var till lilltjejen, 20 till sambons två yngre syskon och resterande var till oss "gamla".. Det var så det kändes, även om totalen var väl tilltaget..

Bäst med julafton var ändå lilltjejens uttryck vid öppnadet av varje paket;
-Men, åhh
Som om hon skulle ha någon aning.. :)

Idag är det den 25 december och det regnar faktiskt ute.. Sitter här framför TVn och sambon ligger i sängen och läser.. Som sig bör så har vi i kväll sett på "Tomten är far till alla barnen", en sinnessjuk film som trots sin ålder fortfarande roar mig.

Impulshandlade faktiskt en ny TV på julafton.. Nu kanske jag slipper höra kollegornas hån om att leva i det förflutna.. Nåja, de hittar nog snart på något nytt.. Jag är ju trots allt 33 år gammal nu.. Nästan pensionär!

God Jul!

Inga kommentarer: