onsdag 5 december 2007

Bulgur...

... har jag ätit idag, med lite kyckling och grönsaker.. En sallad..!

Ganska många dagar med inaktivitet från min sida, och jag vet inte vad jag ska skylla på.. Främst tror jag det beror på att jag inte orkat bry mig om något speciellt de senaste dagarna, förutom det självklara med jobb och familj..

Vi var iaf ner till Barnurologen igår igen och den morgonen började inte särskilt bra.. Inte kvällen innan heller för den delen..

Spelade innebandy på måndagskvällen och var helt slutkörd när jag kom hem.. Satte mig och såg lite tv men märkte snart att jag var för trött.. Stapplande tog mig till sovrummet där jag la mig för att få vila ut.. Skulle dock visa sig att det inte var så enkelt.. Jag kunde inte somna..

Upp morgonen efter (igår alltså), kände mig fortfarande varken pigg eller kry.. Ont i huvudet, illamående, katarr-känsla i bröstet och feber..

Jag skrev ju tidigare om att varken jag eller sambon gör en särskilt stor grej av hela "fel-på-njuren"-grejen, och ingen av oss är särskilt oroliga över det.. Jag vet inte om jag ljugit för mig själv eller om min kropp tyckte att det var dags att oroa sig igår.. Kan ju även vara så att jag helt enkelt hade feber..

Hur som helst så fanns det inte på kartan att sambon skulle få åka själv ner till Uppsala, dels för att jag ville vara med men även för att OM något skulle vara fel så ska hon inte vara ensam och ute efter vägarna..

Jag tog en Panodil och bet ihop..

I väntrummet fick vi sitta i lite över en timme.. Ingen drömsituation direkt..

Väl där inne så var det pang på.. Gele på magen och ultraljudsskärmen fylldes av vad som skulle föreställa vårt barn.. Han/hon är så stor nu så man såg inte så mycket, och läkaren koncentrerade sig enbart på njurarna den här gången.. Man såg iaf att njurens tillväxt hade stagnerat, m.a.o den hade inte växt något sen vårt senaste besök.. Det var ju bra.. Och barnet växer i övrigt precis som det ska.. Bebisen väger enligt de mätningar som gjordes ca 1600 gr.. Fascinerande..

Jag frågade läkaren vad det betydde, att njuren inte hade växt..? Om det kanske var så att den hade börjat fungera och tömts på lite vätska eftersom den var något mindre än förra gången. Fick till svar att det kunde vara så.. Uttömmande svar verkligen..

Det var först när vi tog promenaden från sjukhuset till Studenternas som det slog mig att det kanske betydde att njuren helt enkelt inte fungerar längre.. Vad vet jag egentligen...? Man hoppas ju att om så är fallet att läkaren hade sagt något.. Oavsett så var detta goda nyheter eftersom njuren inte riskerar tränga undan andra organ..

Kände mig en aning piggare efter sjukhusbesöket, men det kan ju även betyda att de febernedsättande preparaten gjort sitt..

Vi åkte vidare till Valbo och handlade på oss lite smått & gott.. Jag köpte bl.a en ny jacka.. Shoppade lite julklappar åt lilltjejen och lite lampor o krafs till huset..

I morse skulle jag använda jackan för första gången och en knapp lossnade innan jag ens fått den på mig.. Vad i h-vete! Så nu väntar jag svar från Intersport hur vi ska lösa det här.. Jag vägrar åka 20 mil (t&r) för att byta ut jackan (såvida de inte ersätter mig för resan). Dessutom fanns det bara en kvar i min storlek i butiken..

Typiskt!

Inga kommentarer: