fredag 28 december 2007

Insomnia

*gäsp*

Jag älskar att sova, det gör jag verkligen.. Det är kanske inte alltid så tydligt då jag då och då har mina vaken-maraton långt in på nätterna.. Det är bara att erkänna att jag är mer en nattuggla än morgonmänniska, men det ska vara på mina villkor..

I natt var det inte på mina villkor..

Lilltjejen vaknade strax efter midnatt, vilket är ganska vanligt. Men då och då så får hon för sig att hon ska sova i vår säng.. Ibland lyckas hon och ibland inte..

Den här gången hade jag bestämt mig för att inte ens ge henne chansen att komma in i vårt sovrum så jag parkerade mig på golvet i hallen, utanför hennes dörr..

Om 1½ månad dimper det ju ner en liten bebis i vår familj och att ha båda barnen i samma rum (och säng) känns lite väl.. Så nu var det dags att lära henne var det blå skåpet skulle stå..

Vi har gjort det många ggr, men vår dotter är väldigt lik sin mor.. Envis som få! Det betyder att det kan ta allt mellan 20 minuter och 4 timmar att få henne att somna om, förhoppningsvis i sin egen säng..

Men nu var det dags.. Jag skulle visa mig på styva linan och vara precis lika envis som hon.. Dessvärre så blev min nattsömn totalhavererad av denna lilla manöver.. Det tog nämligen 4 timmar att få henne att somna om igen, men hon gjorde det iaf i sin egen säng..

En liten seger för pappa, som är trött idag!

Inga kommentarer: