fredag 14 december 2007

VAB

Tillbaka på jobbet efter tre dagars VAB (vård av barn). Lilltjejen har ju som jag tidigare skrev åkt på vattkoppor. Mindre kul får man säga, men förutom lite feber de första två dagarna så har hon, förutom prickarna, varit precis som vanligt.

Jag skrev i det förra inlägget att hon har sina favorit-filmer som hon gärna ser när hon är hängig.. Bilar är en ny sådan och även om den inte tilltalar henne på samma sätt som de andra filmerna så är det en film som hon efterfrågar då och då.. Detta var dock första gången som hon faktiskt satt ner och tittade även om det bara handlade om ca 15 minuter.. Resten såg jag, vilket är ovanligt..

Vanligtvis när hon vill se en film så är det hon (eller ingen) som ser den medans en annan springer runt och försöker få någonting gjort; disk, tvätt mat m.m..

Men igår satt jag där oxå.. Och bland det första hon säger när väl filmen börjar och racet är igång (i filmen) är "Pang i bygget". Bilar kraschar och krockar och min dotter säger "Pang i bygget"..? Var kommer det ifrån egentligen? Vad jag vet så är det inte ett uttryck någon i familjen använder så det kommer förmodligen från dagis eller från mor-/farföräldrar.. Kan även vara från någon annan film eller från något barnprogram.. Vad vet jag.. Kul var det..

Med tanke på just Bilar tänkte jag idag bjuda på en liten video.. Det är låten Life is a highway med gruppen Rascal Flats som är med i nämnda film.

Håll tillgodo..



original-versionen gjordes av den kanadensiska sångaren Tom Cochrane och detta var och är till idag hans största hit.

Inga kommentarer: