torsdag 6 december 2007

Ofrivillig sovmorgon.. *gäsp*

Torsdag morgon.. Klockan ringer som vanligt vid 06.20, men idag hittar jag tillbaka till en gammal ful ovana.. Jag stänger av klockan och somnar om.. Vad jag inte tänkte på var att resten av familjen också låg kvar i sängen och sov, vilket får sägas är väldigt ovanligt..

Vi sov alltså över allihopa men jag hann trots detta lämna lilltjejen på dagis lagomt till frukost.. Själv blev jag en halvtimme sen till jobbet.. Hade förvarnat en kollega om detta via SMS, men tyvärr visade det sig att han var hemma idag.. Typiskt eller hur..?

Frånsett 2 fikaraster så har jag nu suttit här i min stol sedan kl 08.. Drog ut på att gå på lunch så till den milda grad att jag missade att göra det, så nu är jag enormt hungrig.

Vad göra ikväll då?

Ja vem vet..

Jag vet iaf vad jag ska göra imorgon.. Inviga "The new and improved" Systembolaget som idag hade nyöppning i nya fräscha lokaler.. Blir nog några pilsner och kanske en bastu efter maten..

På tal om "new and improved" så skruvade jag upp en ny kökslampa igår kväll.. Ni vet, en sån där med spotlights.. Dra mig baklänges vilket ljus det blev i köket..

Inga kommentarer: