tisdag 6 november 2007

Däckproblem och sjukhusbesök..

Tappade tråden och glömde blogga igår.. :(

Är förvisso ingen hardcore-bloggare, och det begränsade antalet läsare har inget att säga till om..

Måndag 5/11:
Ledig från jobbet efter en relativt lugn beredskap. Tänkte passa på att få vinterdäck på bilen, skulle visa sig att Bussgods inte levererat fälgarna ännu, trots att det sagts 3-5 dagar (7 dagar är det uppe i). Men det är inte mycket att göra.. Åkte förbi lokala däckskruvaren som förvarar "gummit" för att se om han hade tid med min bil, vilket han som vanligt inte hade.. "Lämna bilen imorgon" fick jag till svar.. Just det var omöjligt då vi skulle till Uppsala på tisdagen, mer om det senare.

Åkte hem, la mig i soffan.. Spelade lite BF2.. Hämtade lilltjejen på dagis vid 13.30. Hon var inte särskilt glad att se mig, frågade hela tiden var mamma var..?

Mamma kom hem vid 19.45 och då drog jag direkt ner till hallen, och denna gången hade jag rätt påse med mig.. I ärlighetens namn så var det samma påse som inte ens blev uppackad från veckan innan. Bytte dock ut vattnet i flaskan..

Hade en usel kväll och spelade som en kratta mest hela tiden.. Enda jag åstadkom var ett stolpskott från snäv vinkel. Annars var det passningar som gick 1½ meter fel, skott som gick 2 meter fel o.s.v.. Framåt slutet stod jag och försökte hämta andan och märkte att min klubba sviktade oroväckande och hittade en brytskada på den.. J-vla skit!!! Den kväll jag hatar spelet går den förbaskade klubban av..? Murphys lag var på mig igen och bråkade.. :(

Åkte hem och tänkte titta på Prison Break, men somnade i soffan..

Tisdag 6/11:
Ännu en ledig dag..
Idag var vi till barnurologen på Akademiska Sjukhuset i Uppsala.. Vi är med barn (jaja, jag vet att jag inte är gravid), och vid första ultraljudet såg man en avvikelse på barnets ena njure. Detta var tredje gången i Uppsala, fjärde totalt och det ser ut som den avvikelsen blir större och större. Man kan tro att man ska bryta ihop fullständigt när man får ett besked om att ens ofödda barn har något fel, men eftersom människan har två njurar och den ena fungerar så har vi varit relativt lugna.. Visst är det tråkigt att veta att barnet kommer få leva med en njure, men vetskapen om att den andra fortfarande fungerar gör oss lugna.. Personalen på sjukhuset har hela tiden varit väldigt pedagogiska och taktfulla och ska ha en stor eloge för det..

Värre var det i Hudik under det första ultraljudet där vi såg sköterskan skruva på sig och kolla på något som vi bara kunde misstänka var en avvikelse.. Det tog flera minuter (de längsta i mitt liv) och jag såg framför mig allt möjligt hemskt som kunde vara fel.. Och den barnläkare vi fick prata med gjorde inte saken bättre med sitt titta-ner-i-golvet-prat.. Inte en gång hon såg oss i ögonen.. Jag förstår självklart att det är svårt att lämna ett "negativt besked" till blivande föräldrar, men av allt vi hört så är detta relativt vanligt och dessutom ofarligt om man medicinerar från början..

Vi är inte oroliga och den lille i magen växer o frodas.. Tror vi är i vecka 28 nu.

Fortsätter med sjukhus-snacket en stund..

Min far har varit sjuk i snart 2 år och läkarna har inte funnit något.. Man vet att det är problem i magen, kanske tarmarna, och har kört all världens tester.. Man har kollat efter cancer i tunntarmen (Midgut Carcinoid), som var det första som misstänktes. Man har kollat efter cancer på fler ställen också genom magnetröntgen (MRI), utan att finna något som helst spår. Bukspottskörteln och sköldkörteln har också kollats.. Vet faktiskt inte hur många ggr han har varit in på tester nu, men det är många..

Igår var de och besökte sitt barnbarn och då fick vi höra att läkarna nu misstänker att pappa lider av.. Gluten-intolerans.. Va fan.. När jag först fick höra att han mådde dåligt (det var ett år sen) så frågade jag honom om de hade kollat om det inte kunde vara gluten/laktos-intolerans? Han visste av förståeliga skäl inte, och jag tänkte att det måste vara det första man kollar när man söker till sjukhuset för en sådan åkomma.. Tydligen gäller det inte i vårt Landsting..

Håller tummarna för att det är det, gubben är väldigt smal nu.. Att högtrycksspruta Gustavsbergsbussen i två år sätter sina spår..

Inga kommentarer: