onsdag 28 november 2007

Fula bilar....

Var ledig igår efter en veckas beredskap och det var välbehövligt.. Inte så mycket för beredskapen utan mer för Telias schabbel (tidigare inlägg) och lite andra faktorer som påverkat mig negativt de sista dagarna..

Jag tänkte ha en riktig "slödag", och förutom lite småfix i och utanför huset så fullföljde jag min plan med bravur.. Hade dessutom lilltjejen på dagis, för att kunna koncentrera mig på uppgiften och det är därifrån min första betraktelse kommer..

Barn är för härliga..? Ja man säger ju så.. Personligen tycker jag också det, men ibland kan de vara lite för ärliga..

Vi köpte oss en gammal skruttbil för ett par månader sedan, för att underlätta transporten till och från jobbet. Den andra bilen, som lilltjejen kallar den, blev min bil.. Inte så konstigt egentligen.. Sambon börjar bli riktigt tjock nu (påminnelse; hon är gravid) och får knappt plats i "skrutten".. Kan kanske finnas andra anledningar också, men strunt samma - Den duger bra åt mig.. :-)

Hämtade lilltjejen på dagis vid 14.30 och vid grinden stod två småpojkar i åldern 5-6 år och följer varje steg jag tar..

Du har en fulare bil än den säger den ena och pekar på en Volvo V40 av nyare modell..
Det har du alldeles rätt i säger jag, sympatiskt som jag är..

Jag är lite så.. Jag ger mig inte in i konflikter jag vet är omöjliga att vinna.. Ärligt talat så hade han alldeles rätt i sin analys.. Att en V40 är snyggare än vår Volvo 460 från 95 är inte bara en pojkes åsikt det är fakta.

Den är min mammas säger pojken sen när jag väl satt lilltjejen bak i den numera fula bilen..

Nä nu! Skryt!? Sånt gillar jag inte.. Ni har säkert sett tecknade filmer där någon, ex Kalle Anka, har en ond och en god liten filur på vardera axel..? Så var det för mig igår.. Den onda tyckte gott o väl att jag skulle ge tillbaka med samma mynt och påtala för pojken att jag faktiskt har en ännu snyggare (och nyare) bil.. Den goda däremot, bad mig sätta mig i bilen och åka hem och slicka såren..

Ett vilt slagsmål, nåja, utbröt mellan de två kombatanterna och efter en ruggig nacksving gick den goda iväg med segern..

Hon har en fin bil, din mamma säger jag och sätter mig i bilen och undkommer de efterföljande hånen från pojken..

Man undrar hur och när den sandlåde-mentaliteten börjar? Jag misstänker att pojken från gårdagen redan var fullfjädrad mästare och hans pappa förmodligen är både snyggare, starkare och tjänar mer pengar än mig..

Jag missade nog hela den grejen, för min pappa var snickare och tjänade sådär när jag växte upp.. Var liksom inte så mycket att komma med jäntemot polare som hade pappor som jobbade som ambulansförare, brandman, polis eller vad det nu var..?

Nåja..

Passade även på att se på lite hockey igår eftersom Canal+ visade Brynäs-Mora. Det var en nervös tillställning, men Brynäs trummade på och visade att de har lite vilja kvar.. Matchen slutade, efter stor nervositet och 3 burkar lugnande, med en 1-0 seger för mitt favoritlag Brynäs.. Mora var förvisso riktigt dåliga och Brynäs borde ha gjort fler mål men de vann och det var det som var viktigast..

Inga kommentarer: