fredag 2 november 2007

Eurodisco..

Somliga personer lever kvar i en svunnen tid, det är bara att inse..

Det finns vissa man inte kan ge sig in i diskussioner med, speciellt inte när det gäller musik.. Nu undrar ni kanske varför och det tänkte jag berätta..

Två av min kollegor är, enligt dem själva, stora musikkännare och vet precis vad som är bra och dåligt. Det finns inget alternativ liksom.. Det som de tycker är bra ÄR bra (punkt slut), ungefär så.. Säger man något annat så är man en okultiverad Pop-Nisse, tölp, ja vad ni vill..

Min musiksmak är väldigt bred men det finns många undantag.

Det märkliga är att så fort jag nämner att jag tycker något (de gillar) är "sådär", "mindre bra" eller rent ut sagt "dynga" så får jag hela tiden tillbaka:
"Säger han som lyssnar på Eurodisco"

Hmm.. De har förvisso rätt, om man tar sin tidsmaskin och åker tillbaka till mitten av 90-talet när min gamla Opel Kadett Gsi -85 fungerade som DJ-bås (med obligatoriskt "(ka)ro(s)st"). Alla har skelett i garderoben och jag är inte rädd att erkänna att det var ett all-time-low i mitt musiklyssnar-liv var just den tiden.

Nåja.. Själv lever jag i nuet och dissar både gammalt och nytt.. :)

Inga kommentarer: